Stort boligselskab bliver del af Synergi

Boligselskabet Sjælland går ind i kampen for energieffektivitet og slutter sig til Synergi. Med sig bringer de værdifulde erfaringer fra de flere end 12.000 hjem, selskabet administrerer.

Bedre boliger er på toppen af dagsordenen for Boligselskabet Sjælland, der er et af Danmarks største almene boligselskaber. Selskabet er ansvarlige for at vedligeholde og udleje mere end 12.000 almene boliger, der alle skal leve op til boligselskabets høje krav til indeklima og komfort.

Boligselskabet Sjælland er også det nyeste medlem af interesseorganisationen Synergi, der er stiftet af Danfoss, VELUX, ROCKWOOL og Grundfos, og som arbejder for en mere effektiv brug af energien i Danmark. Her er ikke mindst de energieffektive løsninger, vi vælger at installere i vores bygninger afgørende, og hos Boligselskabet Sjælland er bæredygtighed, effektivitet og pålidelighed af stor vigtighed, når de løbende forbedrer deres boligmasse.

”Vi er glade for at byde Boligselskabet Sjælland velkommen i Synergi. De har stor praktisk erfaring med at renovere og optimere boliger på en måde, der sænker energiforbruget og forbedrer indeklimaet. Det er til gavn for både beboere og klimaet. De kender samtidig behovene, der er i boligmassen, ikke mindst den lidt ældre del af den og de ved, hvordan man ved at vælge de rigtige teknologiske løsninger kan skabe bedre hjem i den almene boligsektor. Det er vigtigt at danskerne kan bo i både sunde og komfortable boliger, og her kan energieffektive løsninger gøre en forskel. Det glæder vi os over at kunne give mere opmærksomhed til i Synergi,” siger Kenth Kærhøg, næstformand i Synergi.

Han fremhæver, at man ved at forbedre boligmassen i den almene boligsektor kan skabe bedre komfort og indeklima for mere end 1 million danskere.

Mens Boligselskabet Sjælland og dets tusindvis af beboere nu bringer masser af praktisk erfaring fra boligsektoren med sig ind i Synergi, skaber interesseorganisationen også værdi for boligselskabet. Via medlemskabet kan de nemlig få en styrket stemme i den politiske debat.

”Der er brug for politisk opbakning og politiske ambitioner, hvis vi skal løfte niveauet for den danske boligmasse til glæde for borgerne. Som en del af Synergi får vi nu mulighed for at give mere direkte input til, hvordan vi kan skabe bedre boliger til mange flere danskere og opnå såvel et bedre og mere komfortabelt indeklima, som gør noget positivt for miljøet,” siger Bo Jørgensen, direktør for Boligselskabet Sjælland.

Synergi er dermed nået op på seks medlemmer, der foruden de fire stiftere og Boligselskabet Sjælland også tæller Dansk Energirådgivning. Organisationen arbejder for den sikreste, hurtigste og mest omkostningseffektive grønne omstilling, igennem et solidt samspil mellem vedvarende energi, elektrificering af samfundet og energieffektivitet.

Mikkel Thrane, Head of Media Relations, Danfoss, +45 24764796

SYNERGI er en interesseorganisation, der arbejder for en mere effektiv brug af energien – både i industrien og i de danske hjem. SYNERGI er stiftet af Danfoss, Grundfos, ROCKWOOL og VELUX. Sammen har vi i mere end 80 år sikret, at vi med energieffektive teknologier får mere ud af mindre. Med banebrydende løsninger inden for isolering, vinduer og styring af motorer, varme-, køle- og vandteknologi har vi bidraget til global bæredygtighed og forbedret livskvaliteten for danskere og for mennesker over hele verden.