SYNERGI ansætter politisk konsulent fra Christiansborg

Michael Fevejle Christensen, der kommer fra Socialdemokratiet på Christiansborg, bliver en del af den politiske interesseorganisation SYNERGI, som arbejder for et mere energieffektivt Danmark.

SYNERGI udvider sit sekretariat med en ny politisk konsulent. Det er Michael Fevejle Christensen, der de seneste år har arbejdet i Socialdemokratiets Analyse- og Informationsafdeling på Christiansborg. Her har han blandt andet arbejdet for Socialdemokratiets fhv. politiske ordfører og nuværende finansminister Nicolai Wammen.

”Michael er en klar styrkelse af vores sekretariat. Han har politisk flair, erfaring og et stort netværk fra Socialdemokratiet på Christiansborg. Danmark har fået en ny og grøn regering, der har meget ambitiøse klimamålsætninger, og i SYNERGI bidrager vi gerne med løsninger og rådgivning. Og her vil Michael skulle spille en central rolle,” siger direktør Katrine Bjerre M. Eriksen.

Selv ser Michael Fevejle Christensen også frem til at starte i interesseorganisationen, der arbejder for et grønnere Danmark, hvor vi bruger energien klogere og mere effektivt:

”Den grønne omstilling er vigtig for Danmark og verden. SYNERGI og regeringen deler tårnhøje klimaambitioner, og jeg glæder mig til at bidrage til den grønne omstilling med energieffektive løsninger, der skaber vækst, arbejdspladser og udbygger Danmarks styrkepositioner inden for energiteknologi. Danmark skal være grønnere, og vi skal samtidig have mest muligt for pengene, så det ikke bliver for dyrt for danskerne. SYNERGI har gode svar på de udfordringer, som Danmark står overfor.”

Michael Fevejle Christensen har en kandidat i statskundskab fra Københavns Universitet og tiltræder stillingen den 15. august.

SYNERGI er en interesseorganisation, der arbejder for en mere effektiv brug af energien – både i industrien og i de danske hjem. SYNERGI består af Danfoss, Grundfos, ROCKWOOL, VELUX, Dansk Energirådgivning, Boligselskabet Sjælland og SustainSolutions. Sammen sikrer vi, at vi med energieffektive teknologier får mere ud af mindre. Med banebrydende løsninger bidrager vi til global bæredygtighed og forbedret livskvalitet for danskere og for mennesker over hele verden.

Kontakt:

Katrine Bjerre M. Eriksen, direktør, tlf. 22 74 71 86