SYNERGI søger politisk konsulent

Har du næse og interesse for politik, elsker du udfordringer og kan du lide et højt tempo? Er du optaget af den klima- og energipolitiske dagsorden? Og har du erfaring fra Christiansborg, bureau, en politisk organisation eller Bruxelles? Og vil du med på rejsen om at skabe en ny stærk stemme i Danmark? Så er du måske vores nye politiske konsulent.

SYNERGI blev etableret i foråret 2018 af Danfoss, Grundfos, ROCKWOOL og VELUX og er en interesseorganisation, der arbejder for en mere effektiv brug af energien i industrien og i de danske hjem. Målet er at gøre Danmark uafhængig af fossile brændsler på den mest omkostningseffektive måde, skabe bedre og sundere boliger og fortsat sikre og udvikle dansk industris langsigtede styrkepositioner inden for energiteknologi.
Du kan læse mere om SYNERGI på www.synergiorg.dk.

Om jobbet
Som politisk konsulent kommer du til at drive en stor del af vores politiske arbejde i samarbejde med vores direktør og bestyrelsesformand. Du bliver en del af et lille, men ambitiøst sekretariat med vokseværk, og vil være med til at præge udviklingen og etableringen af en helt ny interesseorganisation i Danmark. Vi har travlt, og der er sjældent to dage, der er ens, men der er højt til loftet, og du bliver en del af et stærkt netværk, hvor vi i hverdagen arbejder tæt sammen med nogle af Danmarks største virksomheder.
Som vores nye politiske konsulent kommer du blandt andet til at:
• Drive en stor del af vores politiske arbejde.
• Bidrage aktivt til udviklingen af vores public affairs-strategi og lede arbejdet med vores politiske udvalg.
• Eksekvere på vores public affairs-strategi i samarbejde med direktør og bestyrelsesformand.
• Tage del i vores pressearbejde – ofte i samarbejde med vores medlemmer.
• Udarbejde policy, briefs, taler etc.

Vores sekretariat ligger på Vesterbrogade, tæt på Rådhuspladsen.

Vi forventer, at du:
• har et højt drive og ikke er bange for at løbe stærkt.
• er resultatorienteret og dygtig til at styre store som små opgaver i mål.
• har forståelse og erfaring med politisk interessevaretagelse fx fra Christiansborg, Bruxelles, politisk organisation eller bureau.
• er god til at navigere i det politiske landskab og har et politisk netværk, du kan trække på.
• også har kendskab til og evt. erfaring med pressearbejde og ikke er bange for at fatte pennen.
• erfaring inden for klima og energi er et plus, men ikke afgørende.
• er flydende på dansk og engelsk.

Send din ansøgning
Lyder ovenstående som noget for dig? Så send en kort ansøgning og CV til info@synergiorg.dk. Eventuelle spørgsmål kan rettes til direktør Katrine Bjerre M. Eriksen på tlf. +45 2274 7186 eller kb@synergiorg.dk. Vi holder samtaler løbende, så send din ansøgning hurtigst muligt.

Jobopslaget er opslået juni 2019.